2012. december 24., hétfő

Yule

Ugyebar en wicca letemre nem a karacsonyt hanem Yule-t unneplek, bar a belenkivodott es tarsadalmi szokasok miatt en is 24.-en tartom az unnepet. Csodalatosan telt, legalabb is az eddigi resze, nem hittem hogy az elözö karacsonyt barmi uberelheti, de ez a nap megtette. Hal istennek a gondos elökeszuleteknek nem a konyhaban töltöttem az egesz napot, csak epp par dolgot kellet megcsinalnom pl odatenni a levest, begyujtani a fuszeres almale ala, a kacsat betolni a sutöbe es köretet fözni de ezzel sem volt sok gondom hala a rizsfözö masinamnak (akkor szereztem be mikor mar egymasutan sokadjara egettem le a rizst, praktikus dolog kismamaknak es gyesen levö anyukaknak ) es a fritöznek.
Az etkezest svedasztallal tudtuk le reggelinel es vacsoranal is. Reggelinel ketfele martasban hering, kaviar, fött tojas, peneszes sajt, garnelarak, zöldsegek, aszaltgyumölcsök, piritos es vaj varta az ehes ebredöket. Lefenykepezni mar nem volt idöm mert lemerult a telefonom az ehezök addigra mar letamadtak mire sikerult volna lekapnom.
A vacsora fö produkcioja a mezes-narancsos pekingi kacsa volt hoisin szosszal, porehagymaval uborkabal, melle rantotthus, sultkrupli, illatos jazminrizs, husleves az összes kellekevel sok sok finom zöldseggel. termeszetesen, mandula aszalt vörösafonya, fuge, fures forralt"bor" ami csak almale narancskarikkal egesz nap az asztal kelleke volt. Ennek az asztalnak is az lett a sorsa mint a reggelizö asztale mire megörökithettem volna meg lett dezsmalva. De legalabb par keppel sikerult megörökiteni a hangulatot.
Lili baba annak rendje modja szerint vegigette mind a ket asztalt, bar az ajandekoknal egy kicsit meg volt illetödve es sirt is kicsit csak ugy bujt bele az apjaba. Ajandekot sokmindent kapott ami a födijat vitte a hinta volt, utanna a ket baba, vegul a hintalo es a festökeszlet. Viszont ram is vart egy nagyon kellemes meglepetes, kaptam egy tassimo kapszulas kavefözöt :) majd kiugrottam a börömböl mikor meglattam. Robert kapott is erte egy hatalmas puszit, azt hittem nem kapok semmit, hiszen ugy volt hogy a közös ajandekunk a sodasream, es a hajout. De mindenkit erhetnek meglepetesek :)
Ugy összefoglalaskent, teljes nyugalmas es szeretetben nagyon nagyon gazdag karacsonyom volt, amit teljes szivemböl adtam es kaptam. Mindig is ilyen karacsonyokrol almodtam gyerekkoromban, nem veszekedös kessel szaladgalos menekulös karacsonyt anyam savanyu arcaval es apam reszeg kepevel. Es az olykor nagyon nagyon nagy ajandekok ellenere sem voltak jo karacsonyok. Mert ugye az ajandekokkal a mindent atjaro szeretetet nem lehet potolni.
Valahogy az elmult evekben ujra eltem a gyerekkorombol hianyzo karacsonyokat, vegre az az aura lengi körul a karacsonyt amit mindig is szerettem volna a szeretet melegsege.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése