2013. november 26., kedd

A nyar ize

Nem nagyon vagyok az a tipikus gasztro blogger, faraszto lenne minden fözesemröl cikket irni, de fözni es enni imadok. Imadom a joizu jol elkeszitett eleteleket, eleinte remesen sikerultek a föztjeim es meg ilyedtem egy egy komolyabb recept lattan. De mostmar egesz ertekelhetöve fejlesztettem a tudomanyomat. Es sajat eteleimen is erzem a fejlödest valtozast.
Ma ugy döntöttem valami kiadosat kene fözni, hiszen hideg van kene egy kis lelekmelegitö. Igy ygy döntöttem paellat fogok fözni. Nagyon szeretem ezt a kiados egytaletelt mert szo szerint mindent csak bele kell dobalni, es meg masnap is finom. Kezdöknek csak a batrabbaknak ajanlom mert eleg költseges.
En a legjobban a csirkes tengergyumölcsöet szeretem, de lehet kolbasszal is csinalni, Eleg a jo minsegu magyar kolbasz is hozza nem kell meregdraha chorizot venni.

Ime a receptem:

kb fel kilo csirke (nem muszaj mellenek lennie, comb is jo, söt meg lehet csontos is)
1 cs. Kb fel kilo tengergyumölcse keverek vagy fel kilo kolbasz
300 g zöldborso
1 nagybobb hagyma
4 dl hosszuszemu rizs
2-3 leveskocka
1 cs. safrany kb 0,5g
1 kaliforniai paprika
2-3 gerzd foghagyma
1 db konzervparadicsom vagy 250g friss
egy jo nagy csipet frissenörölt bors
egy fel teaskanal pirospaprika (kolbasszal elhagyhato)
7dl forro viz

Fonots hogy szeles lapos nagy urtartalmu serpenyöben fözzuk, vagy wok-ban.
Forraljunk fel 7 dl vizet dobjuk bele a leveskockakat, vagy ha maradt a vasarnapi huslevesböl 7dl az is jo. Piritsuk meg a csirket, (es a kolbaszt) utana dobjuk ra a felkockazot hagymat es paprikat, 2-3 gerzd zuzzot foghagymat, ha kicsit megpuhultak jöhet rajuk a fuszerek majd a paradicsom. Ezekutan a rizs es a leves. Lefedve fözzuk 30-35 percig mig a rizs meg nem puhul majd adjuk hozza a tenger gyumölcseit es a borot. Kicsit melengessuk össze aztan hagyjuk kicsit allni. Talaljuk hosszu tanyeron citrommal es korrianderrel vagy petrezselyemmel.

Jo etvagyat hozza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése