2013. január 27., vasárnap

Megtalaltam az utam?

Nehany napja belekedtem egy egeszsegugyi suliba, nem sok mindent igert nekem a neve, mert csak annyi allt ott hogy vård och omsorg, vagyis apolas es gondozas. De a nev alatt sokkal de sokkal több rejtözik mint ami valjoban 22 het kökemeny egeszsegugyi kepzes. Gyorsitott tempoban , vagyis nekem a 3 szemeszter alatt vagyis 3x 22 hetben azt kell elsajatitanom amit mas 4 ev alatt tett közepiskolaban. eleg tömeny, föleg ugy hogy a sved nem is az en anyanyelvem. Sebaj a vegen birtokolhatom a szamomra elökelö növerke nevet:)
De nem is igazan erröl akartam irni hanem inkabb arrol hogy mennyire passzol nekem ez a szakma nem is gondoltam volna, pedig ezer millio egy helyen irtak hogy a halak csillagjegyek erre szulettek. De a lenyeg ami lenyeg egy lepessel közelebb kerultem az almomhoz hogy szulesznö legyek.
A masik dolog ami meg nagyon jol esik, hogy mar nem "csak" anyuka vagyok es nem utolso sorban nem munkanelkuli, nem kell behuzott nyakkal menni a munkanelkuli hivatalba, es szegyenkezni hogy mar megint nem ertem el semmit. Ezzel a sulival egyebkent az anyagi helyzetem is nagyban stabilizalodott hiszen itt a tanulasert penzt kapok nem is keveset, igy mar nem rezeg annyira alattam a lec. Az egeszsegugyben meg mindig van munka oda mindig kellenek emberek igy a suli utan is jo kilatasaim vannak, es a munka mellet estin tudom folytatni a tanulmanyaimat.
Erröl jut eszembe, az en tul okos növerem (annyira okos hogy neha majd szet robban a feje töle) osztotta nekem az eszt mikor szules utan alig egy honappal voltam es el akart kuldeni dolgozni mivel akkor nagyon kilatastalan volt az anyagi helyzetunk. Es ott szidalmazott hogy mennyire bamba vagyok es hogy nem tudom eladni magamat. Könyörgöm friss anyuka voltam, kezdö egy kisbabaval, nagyjabol azt sem tudtam hogy fiu vagyok-e vagy lany, reszben a kialvatlansagtol reszben az uj meröben ismeretlen elethelyzet meleledetöl. Tenyleg nem a munkaerö piac alma. De kesöbb stabilizalodott az anyagi helyzetunk en is belerazodtam az anyasagba, nagyon sok uj dolgota tanultam a gyerek mellet, (problema megoldo kepesseg, helyzetfelismerö kepesseg, gyors reagalas stb) emellet folyamatosan tanultam svedul is aminek meglett a gyumölcse hogy felvettek ide a suliba. Igy mint olyan sok esteben a nagyokos növeremnek nem lett igaza. Igen is felkeszultem arra hogy kialjak magamert, hogy bizonyitsak, es annak ellenere hogy töröm neha neha a nyelvet es sokszor hibazom megist 5-öst kapok a hazafeladatomra es az orai munkamra. Szoval nem vagyok annyira balfasz es semmire kellö es bamba amilyennek hisznek, csak talan hianyzik belölem az eröszakos törekves, annak a vagya hogy mindenkin atgazoljak. Talan egy kicsit nagy hibam hogy naiv tudok lenni neha es bizakodo. De szepen lassan mindent a maga idejeben megcsinalok es megvalositom es teszek erte lepeseket. mint most is.

Összefoglalva vegtelenul boldog vagyok, örulök hogy iskolaba jarhatok es ujabb kepessegekre tehetek szert, hogy vegre nem rontom a munkanelkuliseg statisztikajat, es vegre vannak kilatasaim is a jövöre nezve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése