2010. november 20., szombat

Gondolatok a ...blogomban

A cimet Vörösmathy Mihalytol kölcsönöztem aki kulönben az egyik kedvenc költöm. Csak az en gondolataim nem a könyvtarban keringenek hanem a blogomban.

Ma szörnyuseges dolgot veltem felfedezni, hogy az emberek mar regen is mennyire kepmutatoak es erzelmetlenek voltak, es pedig ennek az egyik legmegdöbbentöbb megnyilvanulasa a siratoasszonyok voltak. Mert hat a halottat el kellet bucsuztatni siratni, de ugye erre az emeberek keptelenek voltak, mert joreszt az öregtöl mint felesleges konctol akinek semmi hasznat nem lattak megszabadultak. Es keptelenek voltak ezen sirankozni, vagy egyeb meltosagos erzelmet ki nyilvaniatni, igy fizetett asszonyokat fogadtak obegatasra sirankozasra. Mondhatom szörnyuseges, meg annal is szornyubb mikor az emberek mufajdalmas pofaval kivonulnak a temetöbe es nezik a masikat hogy vajon neki is eleg mufajdalmas-e a pofaja, es mennyi penz szant a sir diszitesere a halottak napja tiszteletere. De csak ajnarozzuk tovabb ezt a szepronda szokast mint nepmuveszeti kincset. En szeretem a nepi kulturat es igen megörzendönek talalom. De mint mindennek ennek is vannak vadhajtasai.

Masodik szamu gondolatom, valahogy a tv-ben mutattak az ötvenes hatvanas hetvenes evek beli kepzömuveszeti alkotasokat, es rajöttem en mennyire szeretem en ezt azz olykor igen absztrakt, nonfigurativ, Art Deco, es Avantgarde muveszeti stilusokat a kubizmuson keresztul az szinte mar giccses futaramikus latomasokig. Ennek az imadatnak a kifejezödese a Beltane - ban a Muveszvilla ami igazi Art deco, uveg beton epitmeny nagy terekkel, es a maga szögletessegevel, de Avantgarde-os tulzasokkal imitt amott. Es ilyenkor szoritja el a szivemet a felismeres miert nem eltem abban a vilagban ahol ezek a muveszeti agak egyfajta eleterzesek voltak, de legnagyobb örömre a sved lakberendezesi es epiteszeti divatba kezd vissza jönni ez az iranyzat. A maga hippis lazasagaval.

Harmadik szamu gondolat. Hogy egyes irok meg a lelkuket is kepesek eladni egy egy megjelenesert es a munkajat ingyen kinalni... csak azert hogy olvassa valaki, ezek nagyon sablonos, nagyon tizenkettö egytucat alkotasok. Nagyon atlagos nagyon abszurd, es megint tizenkettö... nevvel.  Bar egy netkiado honlapjan talaltam szinten ehez hasonlon ambiciozus tehetsegtelensegek meg szörnyusegegesebb alkotasait. De talan ezek közul a legborzalmasabbak az ezoterikus temaju könyvek. Anyira abszurd dolgokat kapirgalnak hogy hihetetlen. Es a legtöbbnek a mozgato rugaja ez az igencsak elferditett es jocskan szemettel rakodott tömegkultura. A sok B es C kategorias film, es mindenfele agyatlan de igen nepszeru filmsorozat, a scifi-töl a szerelmes nyalcsorgadozasig. Es ezek a konyvek es alkotasok ezeknek a lecsapodasai az egyes emberekben. Akik az igen tudatlan es muveletlen hasonlo B es C kategorias filmeken es sorozatokon nevelödött baratok, es internet reven ismeretlenek tamgogatasat kapjak, es elhiszik mekkora muveszek es alkotok. Es ezek a muveszek termesztesen szepirodalommal csak az iskolaban talakoztak es akkor is csak a röviditett valtozatot olvastak el. De persze nagyon sokat olvastak ök is hasonlo muveszektöl. DE! Vannak remek irok es igazi muveszek akik remekul irnak es alkotnak es elvezet olvasni a munkaikat! De anyagi lehetösegeik nem engedik meg hogy munkaikat publikaljak. Ezeknek a muveszeknek akarok elerhetö aru publikacios lehetöseget biztoasitani majd az Online kiadoval.
Ha esetleg megbantottam valakit bocsalnatot kerek, de aki pocsekul ir az ne akarjon mar mindenaron nyilvanossagra kerulni. Es akinek nem inge ne vegye magara! Es kis öntömjenezes következik, Zanyawicca szerint nagyon jol irok, es ha kesz lesz a javitasokkal akkor meg fogok lepödni a vegeredmenyeken. Es fontos Zanyawicca borzasztoan muvelt es intelligens nö. Talan ezert is lesz remek szerkeztöje az online kiadoknak, mert rancbaszedi, az ifju lelekes irok neha összedobalt muveit, es elvezhetöve teszi. Zanyawicca többezer könyvet olvasott, es nem szenny irodalmat, szepirodalmat, kortas irodalmat, mindent, es tudja nagyon jol milyen is a jo konyv es ki tudja szemezni a hamubol a gyemantot. Es azt rebesgeti en nem akarmilyen gyemant vagyok. Nem tudom en eddig egy korosan önbizalomhianyos, szorongasokkal teli ember voltam, de ferjem es Zanyawicca hatasara es sajat önnön magambol keztem ujraepiteni magam, es buszke vagyok amit alkottam. Es ezert is mertem belevagni elsö könyvembe ami igencsak nagy volumenu alkotas.
Köszönöm Nektek! es Imadlak titeteket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése