2011. január 17., hétfő

Megjelentek a siralyok

Ami itt azt jelenti hogy visszavonhatatlanul közeledik a varva vart tavasz mintha csak az imbolcra maga a termeszet is keszulni, mintha neki is elege lenne ebböl a nyomorusagos telböl. Ma rendkivul jo idö volt reggel, nekem a teli kabatban mar mar melegem volt. A madarak vadul ciripeltek sivogtak karogtak, kiki a maga akcentusabam es tegnap mikor kint setaltam mintha egy sorozatos nyitkeket is hallotam volna, ami ugyebar a tavaszvaras elengethetlen kelleke a termeszet reszeröl. Ma reggel pedig a hagorgiaba belevegyödött egy kis banatos szivet felhasoto egy idö utan vegtelenul idegesitö siralyenek. En szemely szerint egy tavaly nyari incidens ota nem szeretem a siralyokat es felek is töluk. Mivel tavaly az egeszsegem megörzese vegett setalgattam nagyokat egyszer azt vettem eszre hogy egy siraly egyre közelebb es közelebb huz el felettem igencsak aggressziv szandekkal. Aki meg mar latott ilyen madarat közelebbröl tudja hogy mekkora es milyen eles csöre van. Oda suhintottam neki a kulccsal aztan meg szaladtam mint a nyul. Par meterrel odebb a haztetön meglattam az agresszivitas okat egy pelyhes szurke kicsinek eppen nem nevezhetö fiokat. A svedorszagi kora tavasz velejaroja meg a mindenhol pancel vastagsagban levö jeg. Mert ugyebar itt csak geppel takaritjak meg a jardakat is es igy egy jo 2-3 cm-es horeteg marad az uton ami ebben az olvadasban azt eredmenyezi hogy jegpancella valik. Es a közlekedes pedig eletveszelyes tevekenysegge. Mar gondolkoztam azon hogy szögeket verek a cipöm talpaba vagy epp korcsolyat huzok cipö helett. Szep pelda meg a fokozott elgepiesedesre, hogy a környekunkön mindenutt szepen gondozott pazsitok vannak, kiveve ott ahol az a bizonyos elektromos csodajargany ami telen hokotrokent, nyaron funyirokent, sepregetökent es kitudja meg mikent miködik nem tud felkapaszkodni. Na keremszepen az ilyen partoldalakon viragzik esnyönyöruen tenyeszik a parlagfu es mindenfele mas allergen növeny ami a nyar vegere a 2 m magasagot is eleri. De ugyan ez a helyzet a jardaszegelyekkel is. Ugyhogy lassuk be valamiben jobb Magyarorszag is :-).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése