2013. december 1., vasárnap

Karacsony elötti kaosz

Sajnos az elmult honapok "bösege" eppen decemberre csökent le radikalisan. Mivel decemberre csak egy havi ösztöndijat kapok ami edes keves gyakorlatilag a szamlakra sem eleg, igy egy összeget felretettem karacsonyra, plusz az autoadora (nana hogy pont most decemberbe esik be az is) Ugy a szamlakat feleig meddig kifizettem ugy ahogy beestek közben megvettem Lili karacsonyi ajandekait is. De borzasztoan csugget lettem hogy mennyire nagyon elment a penz. Hogy mennyire nem tudtam beosztani. Pedig nagyon vissza fogtam az impulzvasarlast, vagyis azt hogy unalombol, szorakozaskepp összevasaroljak mindenfelet. Rossz megint anyagi nehezsegek ele nezni :( es pont karacsonykor. De ha mas nem mar a legkisebbnek megvan az ajandeka, a mufenyö ott csucsul a pinceben a maga idejere varva, diszek egösorok megvannak, meg vettem is hozza egyet egy szep gyertyaformaju darabot, mar csak mezeskalacsot kell beszerezni a fara, de a ronda boakat iden nem teszem fel, tavaly is borzasztoan elrontottak az összkepet.
A kaosz igazabol a karacsonyi menu körul van, ugy ket harom hete annyira letisztult volt elöttem a kep mit is akarok, es mara mar annyira nagy a zurzavar. Beigli es lussekatt (sved safranyos kalacskak) biztos lesz, az egy szem facanunkat is szeretnem bavatni, aszalt gyumölcsökkel, persze a nalunk hagyomanyos sult kacsa, szeretnek aszalt szilvaval töltött csirkemellet, hazi majpastetomot, forralt bort. Kulönfele heringek is biztos lesznek a menuben, bar a husleves iden kimarad. Szeretnek meg kulönbözö peneszes sajtokat kekszel es a sajat ribzli lekvarommal. Es persze az asztalra diot mogyorot. Csak ezuttal nem a konyhaban talalnam az egeszet hanem bufeszeruen a nagyszobaban a karacsonyfa melle. De gyakorlatilag a menu allandoan valtozik a fejemben. Hol ilyen hol olyan iranyban. Felek hogy a ketevesem mellet nem nagyon fogok tudni remekelni a konnyhaban hisz allandoan " segiteni" akar majd nekem, es neha meg a mindennapi fözes is egy kaland mellette.
Egyebkent mar az egesz csalad agyara megyek ezzel a karacsonyvarassal. De nem tehetek rola annyira varom ezt az unnepet mar maga a varasa is annyira bearanyozza a sötet teli napokat. Mar több mint egy hete kitettem a karacsonyi dekort az ablakba, mert annyira nem birtam magammal. Es persze Lili is megkaparintott nehanyat a leendö ajandekai közul, de olyan nagy szeretettel adtam neki es akkora volt az örörm hogy inkabb összehuzom meg jobban a nadragot csak hogy neki boldogsagos karacsonya legyen, de azert a Jezuska eltett neki 2 nagy doboz Lego duplo-t es egy minikonyhat.
Egyebkent is ez az unnep a szeretetröl szol. Es en meg soha eletemben nem szerettem a csaladomat es a ferjemet ennyire. Annyira összekovacsolodtunk annyira eggye valtunk hogy nem tudom az eletemet elkepzelni nelkuluk, es nekem minden nap ajandek amit veluk tölthetek es nem csak karacsonykor. Talan ezert is fontos nekem ez az unnep hiszen ertuk celebralom, meg szeretnem mutatni mennyire fontosak is nekem. Az anyagikat meg vigye el a kutya meg sosem volt ugy hogy ne lett volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése