2012. november 26., hétfő

Filozofalgatas: A halal

Vajon mennyi az annyi? Mennyi idöt kaptunk? Vajon be lehet-e csapni a jo öreg Kaszast? Vajon megerezhetjuk azt hogy körulbelul mennyi idönk lehet itt a földön?

Ezek az en nagy filozofia kerdeseim amiket feltettem magamnak. Persze mindenki sokaig akar elni, es mindenki hosszu hosszu idön at akarja maga mellet tudni a szeretteit, de sajnos erröl nem az emberiseg dönt. Hiaba a nagyon fejlett orvostudomany, a gyorsan fejlödö technika semmi nem tudja kikerulni az elkerulhetetlen. Csak abban remenykedhetunk hogy hosszu tartalmas eletet eltunk. De sokunknal ez közel sem igaz. Mar ahogy irtam is a halal haromszor jön el ertunk, de nem tuddhatjuk mikor is lesz amikor elvisz. Vajon mindannyian ajandekba kapott idöböl elunk? En szemely szerint ugy erzem teljesen. Mert nekem a nagykönyvbe az volt megirva hogy tizenhet evesen haljak meg tudögyulladasban. De a fejlett orvostudomany visszarantott az eletbe, azota abbil az idöböl elek amit ajandekba kaptam. A masik kerdes honnan tudjuk hogy hany lehetöseget kaptunk mar. Mikor fekezett le idöben az a kocsi aminek belenk kellet volna a sors szerint rohannia, vagy hogy kinezve az gondoltuk hogy most inkabb a masik cipömet veszem fel ,es igy nem csuszom meg a jegen es nem törik el a koponyam. Es igy tovabb...
De feltettem meg egy kerdest megerezhetjuk-e mennyi az annyi? Persze minden gyerek elkepzeli hogy milyen lesz a jövöje, hogy szakmat tanul, iskolaba jar, szerelmet talal, meghazasodik, gyerekei lesznek, dolgozik egzisztenciat teremt, majd a gyerekek kirepulnek jönnek az unokak, vegul bekesen kielvezi elete alkonyat. Senki sem ugy kepzelo hogy tizenevesen egy reszeg soförrel fanak hajt egy buli utan es ott nyomban szörnyet hal, vagy egyeb mas balaset, buncselekmeny, betegseg eri elete barmely szakaszaban. Vannak olyan mediumok josok aki biztosan megerzik hogy mennyi idöt rendeltek ki szamukra. Valahogy igy vagyok vele en is. Mar eleg regota lebek a szemeim elött hogy nekem igencsak rövidre mertek az a centit amivel az eletet merik. A negyvenest latom magam elött. Epp mint Polhodzik nagyanyamnal, talan nem is olyan veletlen hogy alkatilag, kinezetileg is hasonlitunk egymasra. Felreertes ne essek nem vagyok egy halalvaro nem akarok olyan koran meghalni, latni akarom a lanyomat felnöni, ringatni  a karjaimban az unokamat. Ez termeszetes dolog

Hogy felek-e a halaltol? Regen borzasztoan rettegtem töle egy ures feketesegkent kepzeltem el, hidegnek uresnek mint az urt. De sajat tapasztalataim es ezoterikus tanulmanyaim ufajta latasmodot adott ezzel a dologgal szemben.

Hogy be lehet-e csapni a halalt. Nem tudom, sokan sokfele teruleten dolgoznak rajta, kutatok mernökök. De hogy erdemes-e szerintem az örök elet egy idö utan borzaszto unalmassa tud valni, nem is beszelve arrol hogy a szeretteink, barataink szepen sorban tavoznanak el mellölunk. Valahogy olyan lehetne az örök elet mint egy hosszu szabadsag vagy hosszu ideju munkanelkuliseg, az elejen elvezi az ember a szabadidöt, de a vegen mar nagyon vagyik vissza a munkahelyre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése