2011. április 1., péntek

A víz

Mit jelent az eletemben a viz? Röviden összefoglalva mindent. Mas embernek altalaban a szomjoltas nelkulözhetetlen eszköze, talan a szokasos nyari vakacio szintere, a mindennapi tisztalkodas eszköze.
Regota tervezgettem ez a posztot de sokaig csak a tervekben maradt, mert ugyan hogy is tudna az ember oly modon leirni azt ami nelkul nem is letezhetne, es nem a fizikai szuksegletekre gondolok.
Valahol ott kezdödik a kapcsolatom a vizzel, hogy fogamtatasom pillanatatol szuletesem pillanataig azaz egy het hijan 9 honapig abban eltem, mozogtam leteztem. Majd jöttek a gyermekevek, mikor a nap fenypontja a nekem orakig tarto furdözes szinte a csalad összes tagjaval. Apam mesei a Vizitunderröl aki a viz tetejen tancol Teliholdkor, az emberre valtozo Békakirallyal  A nagyimmal nyaron a közeli termalfurdöben tett latogatasok amiböl ugy hoztak haza hogy a szemem olyan vörös volt hogy szinte langolt az allando buvarkodas miatt. Aztan gyerekkorom szinhelyen 7 to közul valaszthattam melyik is legyen a kedvencem, persze szulöi vagyis legalabbis testveri felugyelet mellet. Lehet ez sem veletlen. Aztan jöttek a kamasz evek, a Tonak es köztem kulönös kapcsolat alakult ki, minden setam hozza vezetett akor meg ifju vizslam tarsagaban. Igaz barataim nem leven a Toval osztottam meg minden banatom, ö volt a tarsam a baratom, anyam mindenem. Es nem csak nyaron volt vonzo szamomra a hely mint a legtöbb falubelinek, söt a nyarat szerettem a legkevesbe mert az intim kapcsolatomat zavarta a megannyi ember. Es a kutyara is rossz szemmel neztek, aki szabadon setalt, poraz nelkul a rendkivuli intelligenciajanak es husegenek következmenyekent. Nem kellet egy zsinor hozza hogy komunikalni tudjak vele es forditva, de a standard kedverert nalunk volt a jelkepes eszköz ami a kutya szamara azt jelentette irany megyunk setalni. Amikor meg almaradtak a rendszeres setak akkor pedig lelkesen hozta a szajaba hogy menjunk mar a Tohoz csak egy kicsit. Ha pedig nem jutottam ki az imadott tohoz akkor szinte fizikailag belebetegedtem. Kellet a viz közelsege. Amikor eletem elsö szerelme belepett az eletembe aznap mikor a szuleimnek is bemutattam elvittem a Tohoz is. Ö sem maradhatot ki a bemutatkozas alol. Mikor beköltöztunk Miskolcra naggyon hianyzott a To, ma mar csak mint latogao megyek el hozza, egy vizitre, de meg mindig szeretettel fogad. Miskolcon sem tudtam meglenni a viz jelenlete nelkul. Rendszerensen jartam ki Tapolcara az ottani termalvizes tohoz, vagy Lillafuredre a Hamori tohoz vagy a vizeseshez. Egyszeruen szuksegem volt a közelsegukre es a veluk folytatott mentalis kommunikaciora. Ekkor is barmi problemam volt hozzajuk futottam veluk osztottam meg a problemaimat. Gyakran a randevuimat is ezekre a helyekre szerveztem meg. Söt egy szepnek igerkezö de az univerzum altal nem jovahagyott kapcsolat soran is egyutt almodoztunk hogy mi vagyunk a Vizitunder es Bekakiraly.
Miskolchoz kapcsolodik meg egy masik nagy elmeny az a fel eves periodus amit az uszodaban töltöttem. Eletem egyik meghatarozo elmenyeve valt. Egyszerre volt szerelem szenvedely es egybeolvadas. Mitha vissza terem volna az anyamehbe. Minden nap 1 - 1,5 ora intenziven usztam. Majd levezetesnek egy felora jatekossag. Amikor kielveztem azt a szabadsagot amit csak a viz nyujthatott es amit a legjobban a sulytalansaghoz tudnek hasonlitani, de abbol pedig hianyozna a viz erentese a lagysaga. Csak az akadalyozott a teljes szabadsagban hogy nem tudok a viz alatt lelegezni hogy szuksegem van/volt arra a franya levegöre. Akkor szerettem jarni az uszodaba amikor alig volt valaki akkor köztem es a viz között alig zavarta valaki a kontktust. Ezt az intim mar mar szerelmi viszonyt. Utaltam hogy az uszodaban össze kellet kötni a hajam mikor nem voltunk sokan batran kiengedtem es elveztem hogy a hajam szabadon uszik körulöttem mikor uszok akkor pedig mint egy selymes fatyol körulvesz. De a legjobb pillanat megis akkor volt mikor zuhanyzas utan beleugrottam a medencebe, nem fröcskölösen nem zajosan inkabb kecsesen, belesimulolag. Azt a pillanatot mikor ereztem hogy a viz magaba fogad semihez sem lehet hasonlitani, Ölel simogat. Egyszeruen nagyszeru. Ugy ereztem akkoriban hogy a vizzel valo kapcsolatom meg egy dimenzioval bövult. A befogadas es egybeolvadas dimenziojaval.
Mikor Stockholmba költöztem sem szakadtam el a viztöl, söt ha meg lehet meg erösebb lett a kapcsolaunk es a viz uj formajaval a tengerrel ismerkedtem meg. Stockholmot szokas eszak Velencejekent is emlegetni, es ez igy is van, az egesz varos a kis csatornaival, agaival "karjaival" körulöleli a tenger. Es ha nem is latjuk allandoan velunk van. A klima is kulönleges is szinte gyógyito, mivel a tenger kulönleges legkört teremt. Mikor az elmult heten otthon voltam fulladtam szinte aszmas rohamok gyötörtek, szo szerint bele voltam betegedve a tenger hianyaba. Mikor leszalltunk a repulöröl egy nagyot szippantottam a huvös paraval telitet levegöböl es mintha a fulladas sosem lett volna.
Nagyon edekes dologra döbbentem ra Doreen Virtue  Istennök es Angyalok cimu könyvenek olvasasa soran, a sellöemberekröl es arrol hogy az ember valojaban vizi majom, es vannak olyan emberek akik meg mindeig jobban kötödnek a vizhez az atlagnal. Es ahogy olvasom mi jellemzö a sellöemberek re radöbbentem hogy mennyire is ram illik a leiras. De ahogy irta minden ember sellöember csak valaki korabban valaki kesöbb szakadt el a vizi közegtöl, es akiket ö sellöembereknek hiv ök voltak a leginkabb ragaszkodobbak a vizzel kapcsolatban. Döbbenten olvastam hogy a sellöembereknek zöld, vagy zöldes a szemuk, akarcsak az enyem, a hajuk aranyszinu vagy vörös, az en hajam is sötetszöke nemi aranybeutessel de mindig is vonzodtam es vagytam a vörös haj irant. Allandoan faznak meg akkor is ha meleg van. En is ilyen vagyok meg negyvenfokban is kepes vagyok fazni. Minden sellöember szereti a hosszu hajat. En is imadom a hosszu hajat es bele voltam betegedve amikor ilyen olyan okbol meg kellet kurtitani. Es vilag eletemben vonzodtam a hosszu hajat viselö ferfiakhoz ( milyen paradox hogy a ferjem meg kopasz :-) Ezenkivul a sellöemberek allandoan szomjasak, en is allandoan szomjas vagyok nincs az a mennyisegu folyadek amit ne tudnek magamba fogadni ami a tehesseggemmel meg fokozodott is.
Erdekes pont az is hogy az ember jobban hasonlit testfelepitesben a vizi emlösökre mint az szarazföldiekre amit a vizi evolucios elmeletet tamasztja ala. Megmondom öszinten en boldog lennek ha vizi majom lennek es nem szarazföldi :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése