2012. március 20., kedd

hagyomanyos felmosas vs. gözölös felmoso

Az ide latogato sogorommal kis eszmei vitaba keveredtem a felmosasrol. mert szerintem a gözölös felmosas sokkal hatekonyabb, gyorsabb olcsobb, környezetkimelöbb. Na hat akkor lassuk az erveket:

A hagyomanyos felmosas (sogorom szerint): ezer eve ezt hasznlajak, nem lehet massal hatekonyan takaritani csak a jo öreg felmosoronggyal meg egy nagy vödör vizzel. CSAK a tisztitoszer öli meg a bakteriumokat, finom illatot eredmenyez.
Szerintem: Abszolut nem környezetbarat 3 vödör tiszta ivovizet pocsekolok el csak arra hogy a padlo tiszta legyen, a vegyszer nehezen vagy egyaltalan nem bomlik le a környezetben 3 vödör szennyvizzel terhelem a környezetem. Szerintem amitöl a halak megdöglenek a toba olyan tul egeszseges nem lehet. A bakteriumok meglehetösen ellenallo lenyek egy kis vegyszer tulsagosan nem hatja meg öket, söt a kellemes langyos vizben csak meg inkabb szaporodasnak indulnak. ( proba kedveert hagyjunk egy vödör felmosovizet 1-2 napig "erni" olyan budös lesz mint a kolera ) de viszont a 110 fokos gözt mar nehezebben.

A gözölös felmosas szerintem: teljesen vegyszermentes fel liter tiszta csapvizzel felmosom az egesz lakast 10-15 perc alaltt, utanna teljesen szaraz es tiszta a padlo. Hatranya hogy aramot hasznal es kicsit zug, a forro gözzel vigyazni kell. Azonkivul nem csak elmosni tudok vele hanem a takaritas mas feladataiban is segit. HAtrany meg az is hogy nincs töle "tisztasagillat"

De ketelkedö es tudos emberkent elhataroztam, hogy akkor neki is allok rendes vegyszeres letyoval felmosni.
Elsö vödör viz konyha, bele egy kupak ajax, vakaraszas dörzsölgetes nem jön fel a kosz 2x-3x at kell menni rajta (a gözölössel egy kicsit lassabb mozdulatokkal, annyira hogy dolgozzon a göz feljön) a konyha uszik a leben jo, vödör viz kiönt, egy vödör viz+vegyszer furdöszoba, kiöntes, mert ugye amivel a wc környeket sikalom nem mosom fel az egesz szobat. Ujabb viz+vegyszer, elöszoba, kisszoba, nagyszoba, gyereket allandoan lökdösöm felre mert ki akarja boritani a vödröt. Mar mind a kettönk talpa csurom vizes. Csak mosom es mosom, de egyes helyeken ahogy fordulok a felmosovalott marad a trutyi. A levegö mar nehez a "tisztasagszagtol" a gyerek köhög. Csurom viz az egesz lakas ez ebben a nyalkas idöben kb egy ora lesz amig felszarad.a gyerekem össze vissza kompozik rajta. Maga a felmosas egy ora kb a nehez vödröt cipelni kell. Az eredmeny: egy csatakos haz, ahol lenyegeben a higitott koszos viz all mindenutt, tipegöt kell cserelni a gyereken rajtam zoknit. Es az egesz haz buzlik a vegyszertöl.

Gözölös felmosoval: Bele töltök egy pohar vizet, a talpara rarakom a mikroszalas felmosot (ami moshato) 5 perc alatt atfutom a szobakat, a padlo szaraz es kellemesen meleg, nem hideg nyirkos. Talpatcserelek, konyha, majd furdöszoba, a furdöszobaba elmulik a peneszszag (mert sajnos olyan a furdöszoba hogy gyakran all a viz, es ugye ez kedvez a gombanak) a gyerek szaladgalhat utannam mert teljesen szaraz a padlo, az egesz  szerkezet pedig nincs több 3 kilonal, ket felmosfej marad azokat kezzel emosom pik pakk megszarad es a legmakacsabb kosz is feljön töle. Ha meg tisztasag illatot akarok megnyujtok egy citom illatu fustölöt ami szinten teljesen termeszetes dolog. jol kiszellöztetek es mar tisztasag is van.

Nem akartam sem egyiket sem masikat lefikazni ez az egyeni velemenyem roluk. De szerintem egy nagyopn okos haziasszonyvolt aki kitalalhatta a gözölös felmosot, akinek pici gyerekei voltak, es nem engedhette meg maganak hogy orakig takaritson es hogy a picik vizben tocsogjanak.

U.i.: talan olyan a kettö között a kulönbseg mint a sepregetes es a porszivozas között, mind a kettö ugyan azt a celt szolgalja csak az egyik hatekonyabb es gyorsabb :-)

1 megjegyzés:

  1. Szia!Külföldön élek,és a barátnőm ajánlotta a H2O HD gőzfelmosót.Évvekkel ezelőtt elment a kedvem a gőzfemosóktól amikor vettem egy elég drága vax gépet,ami épp hogy csak meleg gőzt fujt.A barátnőm annyira meg volt elégedve ettől a géptől, hogy kedvet kaptam ujra,és megvettem.Láss csodát,forró gőzt fuj,és valóban hatékony.A padló még egy hét mulva is tisztanak tűnik,ami a hagyományos felmosással 2 nap után mocskosnak néz ki.Lehet állitani rajta hogy menni gőzt használjon,igy parketta es fapadlóra is kifejezetten ajánlom!Ez a gép nem csak felmos,de levehető kézi fejének köszönhetően bármit lehet takaritani.Igaz arra viszont elég nehéz és nincs jó fogása,de szerintem megérte az árát,elégedett vagyok!!

    VálaszTörlés