2011. augusztus 22., hétfő

Egy ajandek nap

A mai nap csodaltos volt, majdhogynem mese szeru, bar voltak benne kisebb nagyobb bukkanok de azert összessegben jo volt.
Reggel a korhazban kezdtuk a napunkat, örultem hogy most hamar megtalatak az NST-hez a szivhangot, es vegig meg is volt nem kellet szoritanom a hasamhoz hogy eredmenyt kapjunk. Megallapitottak minden rendben nincs semmi baj, csak engem zavar az a plusz 2 kilo ami felugrott. Nem baj kicsi dieta nem fog artani nekem sem Lilinek sem. ( Kicsit mostanaban elengedtem magam, többet engedtem meg a kelletenel, joizuen ettem a feher kenyeret, es neha egy egy nyalanksag is becsuszott, es ugyebar a tea is cukorral az igazi :-) es en szenvedelyesen imadok teazni). A vizsgalaton szoba kerult mi törtenjen a terminus lejarta utan ami ugye csutörtökön esedekes. Elöször abban allapodtunk meg hogy 31.-en megyek vizsgalatra es ha akkor sem lesz baba beinditjak a szulest. Nem varjak meg a szokasos ket hetet, a veszelyeztetett terhessegem miatt, leven igy is nagy baba varhato. Föleg az en alkatomhoz kepest mert akarhany kilo is vagyok de a csontozatom egy 160 cm-es nöje. Mar hazafele tartottunk amikor csörgött a telom a vedönö hivott csak akkor nem hallotam belöle semmit, pedig tudtam fontos amit mondani akar. Vartam hat a hivasat ki is derult hogy attettek hetföre a randevut, es ha akkor sem jön a babuska akkor inditjak. Remegö labbal vettem tudomasul hogy legkesöbb kedden szulök :-), egyszerre öntött el a felelem es az izgalom. Nem szerettem volna inditott szulest de ha igy alakult nem banom csak lassam mar.
Az ajandek nap pedig ugy alakult hogy Robert becsalt a varosba szotyi vasarlas ugyeben (itt ritka kincs nagyon keves helyen lehet kapni). De kiderult elmenyturat akart nekem szerezni, hogy a bezartsag napjaiban legyen miböl taplalkoznom. A belvarosban kaptam egy fagyit, ami valami isteni finom volt, nagy elvezettel nyaltam el :-), majd elmentunk a piacra (szamomra az is nagy elmeny volt) A szamtalan kulönlegesebbnel kulönlegesebb aru a vilag minden tajarol, zsakmanyoltunk közben mindent amiert mentunk ( szotyit es disznolabat a kocsonyahoz, mivel nagy rajongoi vagyunk ennek a csemegenek es azert nem mindenhol lehet ilyesmit szerezni). Meg a kinti satandokon megcsodaltam a zöldsegeket es gyumölcsöket, vettunk fekete afonyat amit imadok, es egy levesnyire valo rokagombat, mindket termekkel tele van a piac leven ök a termeszet es az eszaki nyar kesöi ajandekai.
Majd mikor azt hittem mas program nem lesz, megint be lettem csapva, meg lettem hivva ebedre, plankstek-re ami szabad forditasban deszkas szteket jelent, ugy nez ki hogy egy szelet marhahus közepesen atsutve kruplipurevel köruldiszitve es szosszal nyakonöntve egy kisse kormos fatalon megsutve. Igazi csemege, en nagyon szeretem. Ennel svedesebb sved dolog nincs is tan a vilagon. Pentek estenkent a kocsmakban (mert itt etelt is arulnak) a pincerek nyakig ilyen fatalakkal megrakodva jarkalnak annyira nepszeru. Egyszeruen tökeletes volt ez a nap, tenyleg remek lesz ra visszaemlekezni a nehez napokon.
Mikor hazajöttunk utanna olvastunk a plankstekröl az interneten, majd leestunk a szekröl meglepetesunkben hogy kiderult hogy magyar etel es 1920-as evekbe kerult at Svedorszagba, erdeti neve fatanyeros es a hires Gundel hozta divatba ezt az ösi erdelyi erdetu etelt. Meg egy dolog amivel a kis hazank gyarapitotta a vilagot :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése