2011. augusztus 31., szerda

Szules es szuletes, az ut ahol minden kezdödik... Elisabeth utja

Az elet egy nagy utazas, ahol nem a kezdöpont es a vegcel a fontos hanem maga az ut a felfedezes a tapasztalat. Az ut talan ott kezdödik mikor ket sejt talalkozik es megtörtenik a csoda, egy elet keletkezik, az anyamehben eltöltött kilenc honap, felkeszules az utazasra, az a hely ami ov, ved de mikor eljön az idö utnak indit.
A terhessegem eletem egyik legcsodalatosabb szakasza volt, szerencsere elkerultek a rosszulletek, bar a hatam nagyon tudott fajni es a vege fele mar nagyon kenyelmetlen volt a dolog. De megis, eletem legkemenyebb leckeit is ebben az idöszakban kaptam, sokmindenen kellet valtoztatni es nekem is valtozni. Megtanultam kuzdeni, erösnek lenni. Es eközben erösen lusta egyenböl tevekeny leny lettem, aki remekul vezet haztartast, nem rest neha mozogni, es mindig van egy mosolya. Talan ennek a jo hatasait elvezem meg most is.
Nem csak a gyerek miatt de teljesen megvaltozott az eltem, egeszsegesebben taplalkozom, figyelmesebb vagyok, ugy gondolom nagyon megerte a dolog. Lehet valahol melyen legbelul felnöttem. De mar megint elszaguldottak a gondolataim a tervezett iranytol.
A dolog ott kezdödött hogy nagyon furcsa erzesem volt, valahogy ereztem hogy a rendszertelen fajasok egyre erösebbek, es mintha masabbak lennenek mint maskor. Meg a mosast elinteztem, de azt valami borzalmasan neheznek talaltam. Mikor vegeztem es huztam fel az egynemut  jött egy olyan fajas amitöl mar igen csak csillagokat lattam. A fajasok pedig elkezdtek rendszerezödni, begyorsultak majd gyengultek. Edesanyamekkal beszelgettem miközben jol össze vesztem veluk. mert ök kultek mar az orvoshoz en meg nem akartam menni. Gondoltam nem akarok farkast kialtani.
Mar keszulödtem az esti rutinhoz, mikor fel akartam alni es ereztem valami folyik, megneztem tiszta vizes kisse zseles valami volt, hivtuk a korhazat ott mondtak hogy valoszinuleg csak a nyakdugo volt, nyugodjunk meg, ez meg nem feltetlenul jelent szulest. Alig telt egy ora hossza elkezdett elfolyni a magzatvizem, telefonaltunk ujra ejfelre randik volt a korhazzal. Addig en felöltöztem össze szedtem magam mikor megjött a taxi, es felalltam elkezdett belölem ömleni a magzaatviz de mintha dezsabol öntenek. Ciki volt nem tudtam mar atöltözni, ugy vizesen mentem be a korhazba. Ott NST-re tettek, a növerke megvizsgalt 2 cm-re voltam nyitva, ö is igazolta hogy elment a viz. De a falyasaim meg nem azok a fajasok voltak aminek lenniuk kellet volna, es a gyerek is nagyon fent volt. Ha nem lettem volna cukorbeteg akkor hazakuldtek volna. Igy eltettek minket aludni a korhazba. sikerult is aludni negy ora hosszat, összebujva Roberttel, hajnal negykor beindultak a fajasok, akkor meg igen eleven voltam egesz jol viseltem, meg interneteztem is ket fajas között. aztan jött a hetoras beigert vizitem megkaptam a szulesznöimet, NST-t csinaltak, majd ott hagytak 9-ig. Ekkortajt valt nagyon erösse a fajassorozat, kapaszkodtam Robertbe, es mondtam neki mennyire szeretem mert az ö iranta erzett szeretetem es szerelmem tartotta bennem a lelket.
Kilenckor jött a szulesznö, mivel az NST allandoan leesett rolam azert nem lattak mindig a baba adatait, igy felhelyeztek egy belsö NST (mikor meglattam az a vackot az en kicsikem buksijan majdnem elsirtam magam hogy szegennyel mit tettek) megvizsgaltak es akkora mar het cm-re ki voltam tagulva, igy attoltak a szulöszobara, a fajdalmaim valami iszonyatossa erösödtek. Csak kapaszkodtam a ferjembe es imadkoztam hogy csak tartsak ki. Mar majdnem könyörögtem a szuleszeten egy kis kejgazert. Ez volt a melypont itt volt a legrosszabb mikor ugy ereztem feladom a kuzdelmet, hogy innen nem birom tovabb.
Aztan megkaptam a kis gazmaszkot, akkor rögtön nem ereztem a hatasat csak azt hogy lazabb es kevesbe hisztis lettem. En egyfajta meditativ tudat feletti allapotnak irnam le azt amit a fajdalom es a gaz kivaltott bennem, valahonnan ujabb erölöketet kaptam a fajdalmak is elviselhetöbbnek tuntek. Robert szerint teljesen bekabultam olyan voltam mint valami drogos :-) aztan kaptam valami biliszeruseget egy magas femtalat amibe pisilhettem,  olyan jo volt raulni ez a guggolo ulö pozicio annyira enyhitette a fajdalmaimat, annyira segitette a baba utjat. Eközben a görcsök alatt a testem automatikusan össze huzodott es ugy ereztem nyomnom kell, a szulesznö meg mondta hogy meg nem kell nyomni, probaltam ugy ahogy visszatartani az ingert, közben a fejemben lejatszodott hogy a baba most tolja magat elöre, hogy mekkora munka is ez neki is nekem is. Aztan megint megnezett a szulesznö mondta ha akarom kezdödhet a kitolas. En meg csodalkozo szemekkel raneztem hogy miert kerdi ezt hogy kezdhetjuk-e hisz mar ezt vartam miota hogy mikor kezdödik a kitolas. Aztan behelyeztek abba a helyzetbe amiben kezdödhetett az egyik labamat Robert a masikat a szulesznö fogta, közben folyamatosan figyeltek az NST-t. Mondtak ha faj nyomjak. En minden erömet összpontositva nyomtam, nem akartam kialtani, de magatol jött, mikor hallotam a sajat hangom, arra gondoltam amit nagynenjem mondott nekem, hogy lefele ne felfel koncetraljam az eröt. Igy is tettem, csak a szulesznö mondta hogy kifele nyomjak ne befele. Mondom jo azt hogy kell es mi a kulönbseg kettö között. Csak nyomtam es nyomtam, es csak arra az erzesre vagytam hogy a kis meleg test kicsusszanjon. Közben borzaszto feszitest ereztem, ami a fajasoktol fuggetlen volt, tudtam az a baba feje.
Folytatotdott a nyomasok sorozta a baba csak nem jött csak nem jött, Robert mondta hogy latja a baba fejet, es hogy van haja, sok haja. Majd egyszerre sokan berohantak, nagyon megijedtem, mi baj lehet. Minnel elöbb biztonsagban es kint akartam tudni a babamat. Aztan kiderult hogy a dolog össz vissz egy gatmetszes, csak ez itt nem rutinszeru eljaras, es csak orvos vaghat. Igy a beleegyezesemmel megcsinaltak a gatmetszest, egy kis villanason kivul mast nem ereztem, csak utanna azt hogy a baba könnyeden es lagyan kisiklik a testemböl, a vilag egyik legjobb erezes volt ez, ekkor megszunt minden fajdalom, minden erzes, csak az euforikus boldogsag maradt.
Meg kaptam egy oxitocin inyekciot a lepenyi szakaszhoz. A lepeny utan pedig kezdödhetett az összevarrasom ami majd egy ora volt. De nekem nem szamitott mar semmi a karjaimban fogtam azt a piciny lenyt akit a szivem alatt hordoztam 9 honapig.
Ezutan meg hosszasan voltunk összebujva, szopizva. Bennem olyan szerelem gyult, ami szerintem egy eletre elkiser.
Kettönk kapcsolatan is sokat valtoztatott az egyutt megelt szules, en ugy erzem jobban szeretem Robertet mint valaha es egy percet egy napot nem akarok nelkule tölteni, ahogy Lili nelkul sem.
Eletem fajdalmas de nagyon jo elmenye volt a szules.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése