2012. május 19., szombat

Ajjaj cukorbaj

Csak ezuttal nem terhessegi, hanem rendes, ez nem mulik el a terhesseggel ez megmarad velem. Tudtam hogy egyszer el fog erni, olyan genetikaval rendelkezem, hogy ez szinte elkerulhetetlen. A kerdes inkabb a mikor volt, mintsem az hogy az leszek vagy sem. Apam tul a negyvenen lett regisztralt cukorbeteg, nenjem szinten. Apam 10-11 ev gyogyszerszedes utan lassan inzulinra kenyszerul. Nenjem is majd 20 eve kuzd vele de ö inzulinos mar nagyon reg ota, az egyik labat el is veszitette a betegsege miatt. Megboldogult nagyanyam is sokat kuzdött a cukraval. A szemem lattara mentek tönkre bele az emberek. Masik nenjem valoszinuleg a kezeletlen cukorbetegsegben halt meg az ötvenes eveiben.
Nem sok jonak nezek elebe. Felek is rendesen, igy dietazom mint a kisanygal. De igy sem valami rozsasak az eredmenyeim. Vajon milyen emberi roncs lesz belölem a 40-50-es eveimre. Csak azert imadkozom az Istennöhöz, hogy legalabb a lanyomat lassam felnöni, legalabb annyi idöt hagyjon hogy a kicsi lany meg tudjon allni egyedul a laban.
Sok valasztasom nincs vagy leadok 30-35 kilot vagy egy masfel evtized es feldobom a pacskert. Borzaszto buntetes a sulyom, pedig elhihetitek nem zabalom magam hulyere, ferjem tök ugyan azon a koszton van mint en, es tartja az egeszseges testsulyt, a gyerek sem tulsulyos pontosan az egeszseges tartomanyban van. Nem eszek orba szajba hamburgert es chipset, edesseget sem viszem tulzasba inkabb nem tartok itthon semmit igy könnyebb ellenallni. Neha neha meg mozgasra is sort keritek, zumbara, wiifitt-tel is szoktam tornazni. De talan a folyamatos tinikori fogyokuraknak ez visszacsapodasa.
Mert gyakorlatilag a sok fogyokura soran rakodott ram a rengeteg felesleg, ha nagy nehez le is ment nehany kilo garantaltan mindig minimum a 2x ugrott vissza. Igy szepen lassan felugrottak ram a kiloim. Pedig ha nem piszkaltak volna nyugdijba mentem volna a magam 65 kilojaval. Mert az a fogyokurakig remekul tudtam tartani. A szervezetem metabolizmusa ez a sulyt tartotta szamomra idealisnak. Csak aztan az anyam allandoan azt sulykolta belem hogy köver vagyok, fogyokuraznom kell. Aztan itatta velem a fogyokuras teat, etette a fogyokuras tablettakat, vegigcsinaltaott velem nem egy dietat. Mellete mindvegig kondiztam. Es mi volt az eredmenye nem bagyon mozdultam 65 ala, talan egy kis ideig voltam 63 de aztan mint a lufi elkeztem felfujodni, jöttek ram a kilok csöstul, a sok fogyokuraval meg csak rakodott ram a felesleg es mar a kondi sem segitett. Bar a mozgast nem bantam meg, szerettem kondizni.
Talan valami 13-14-15-16-17-18 evesen cseszödött el bennem. Ha akkor nem nyulkalt volna az anyam bele a szervezetem muködöesebe talan csak a szules utan kezdödött volna meg az elhizasi folyamat, ami nekem egy jo 10-es nyereseget jelentett volna a cukorral vivott harcban.
Nagyon szeretem az anyamat, de neki is sokszor voltak hibas döntesei, es talan az en fogyokuraztatasom is az volt. Es hogy egy olyan önbizalomhianyos nyomorekot csinalt belölem ami ma is vagyok. A sulyom szamara ma is kenyes tema. Hallom a hangjaba ha rolam beszel, hogy mennyire szegyenli, hogy az ö lanya nem fer bele az ugymond idealba. Szörnyu rossz erzes szamomra ez a dolog.
Anyakent en soha soha nem fogom kritizalni a lanyom kinezetet, akarhany kilo is lesz szamomra gyönyöru lesz, es kiallok erte barhol barmikor, nem szegyenkezve elhalo hangon fogok rola beszelni. Nem fogom fogyokurakba kenyszeriten, nem fogom mindenfele szarral tömmni, hagyom hogy hagy vegezze a dolgat a termeszet. Es ha 65 kilos töltöttgalamb lesz, nem fogom abonett kenyeren koplaltatni. Hanem elmondom neeki mennyire szepek nöiesek a vonalai. Igy talan a cukorbetegsegtöl is megvedhetem hogy a jojo effektustol nem fog mazsasra hizni.
De ha mar nekem meg van a nagy baj akkor tegyek ellene. A kenyeret teljesen kivontam az eletemböl, helyette puffasztott rizst eszem es abonett kenyer szeruseget. De a pufassztott rizst jobban szeretem es a gyartok sokfele izzel kenyeztetnek igy ebböl a szempontbol nem erzek hianyt. A köretet is nagyreszt elhagytam es böseges zöldsegkörettel valtottam fel. Az edesitö szereket viszontruhellem, borzongok az izuktöl, ez is joreszt a tinikori fogyokuraztasomnak a következmenye. Meg egyebkent is a legveselyesebb es legmuvebb E anyagok a mesterseges edesitöszerek. De hal istennek talaltam alternativat. Steviat hasznalok van folyekony es por alapu is belöle, de ennek az izetöl is bozrankodok kicsit. Inkabb ha lehet kerulöm.
A vercukor dieta sokmindenben szigorubb mint egy atalgos fogyokuras etrend, mert pl a fogyokurazo, tesztat rizst, kenyeret, de meg edes dolgokat is kis mertekben ehet. Ha viszont en eszem ezeket, en rosszul leszek huzni kezd a fejem hanyingerem lesz es szedulök. A vercukrom meg az egekbe szökik. De viszont tojast es husfelesegeket fogyaszthatok, ami a fogyokurak egy resze kizar. De a dietaval probalom megtalani azt az arany közep utat hogy tudjak fogyni. Mivel az 30 kilo jo par evet hosszabbitana az eletemen. Eddig kb 3-4 kilot sikerult leadnom hetfö ota ami ugye nem rossz eredmeny. probalom tartani. Mozgok minden nap legalabb 20-30 percet de ha lehet többet.
 A mozgas sokat segit abbam hogy a cukrom normalis legyem, mivel az izmaim munkajuk soran felveszik a veremben levö felesleges cukrot.
Probalok minden lehetseges eszközzel kilabalni a bajbol. Mar amennyire ez lehetseges :-(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése